søndag 18. september 2011

I dag debuterte Sussi i freestyle klasse 3 og HTM klasse 1!

I dag har det vært en utrolig lang dag! Det var ganske seint i seng igår og opp tidlig i dag for å gjøre alt klart før vi satte veien til Askim for freestyle konkurransen. Vi har jobbet hardt og intenst innfor denne konkurransen, med maaange utfodringer. Jeg synes vi har taklet de motgangene ganske bra, og har fått redigert og byttet ut så godt vi har kunnet på en veldig kort tid. Da vi ankom Askim, så var det å registrere oss og ordne det praktiske iht musikken osv. Jeg traff mange kjendte der, bl.a dommerkollegaer, venner og ikke minst oppdrettene til min fantastiske Kita, må si at det var skikkelig morro å se de igjen. Til å begynne med så trudde jeg at vi hadde gaaanske lang tid på oss før vi skulle ut på banen, MEN det viste seg fort at det ikke var tillfelle :P. Det var kun 7 deltagere som var meldt på i FS kl.1, og så var det vår tur. Etter å ha vært å skiftet til kostymen så dro jeg for å se på de andre som var på banen. Der ble jeg fortalt at det var den fjerde som var inne på banen, da fant jeg fort ut at dette ville gå ganske så fort til det var vår tur (i tillegg så hadde en trukket seg)....Dette viste seg være feil...det var den tredje...
Nå er det også sån, at jeg har en hund som har ganske lett for å bli dempet og treg hvis hun blir "varmet" opp for lenge før vi skal på banen (da hun kommer på banen så demper hun seg gjerne i seg selv, verre blir det hvis hun har varmet opp for mye), OG det var akkurat det som skjedde...da vi kom inn på banen så såg jeg med engang at dette kom til å bli slitsomt :P. MEN MEN...vi kjørte fordet.

Vi kom oss igjennom dette (følte det var med nød og neppe) programmet og fikk avsluttet greit ialf :).

Da vi var ferdig så holdt Eirin (en herlig venninde) lillsussen så jeg fikk gått og skiftet til HTM fremføringen. Dette med HTM`n våres er jo da et kapittel for seg selv XD. Vi kom dit KUN med musikken jeg hadde valgt å bruke, hadde vel laget en begynnelse, en ting jeg ville ha med i programmet og en slutt som kanskje kom til å gå...hihihiihi...jeg hadde nemlig bare bestemt meg for å sjekke om hun orket å gå to fremføringer på en dag...DET GJORDE HUN ;). Men vi hadde PÅ INGEN MÅTE noe program vi hadde trent på, kun noen posisjoner vi hadde jobbet litt med....Men morro var det, og trur vel publikum hadde det morsomt også ;P (det hørtes ialf ut som de hadde det)...OG Sussi dempet seg atter en gang da vi kom inn i ringen, men følte etterhvert at hun kom seg litt...lille vakkringen <3.

I det store og det hele så var hun flink...jeg vet jo nå at vi må jobbe med ring/konkurranse trening for å få rettet opp hva det nå er som får Sussi at reagere på den måten. Da vil ting nok gå utrolig mye lettere :).

Vi fikk 1:e plass og en andre premiering i freestyle klasse 3 (og herved den første i landet til å ha kvalifisert seg til klasse tre i Norge)

Vi fikk en andre plassering og en andre premiering i HTM

Nå er jeg skikkelig sliten og har ikke tenkt å jobbe noe annet enn litt trikse trening med Sussi og Kita de to nærmeste dagene. Kjenner at jeg er litt sliten etter de motgangene og problemene jeg hadde med Sussi og programmet vi skulle ha i dag...ikke at det var det som trykket mest, det var tidspresset som låg på skuldrene mine :P.

Men nå skal vi skrinlegge HELE Rybakk, og se frem mot nye utfodringer :)


NEI, nå er det Zzzzzzz for min del...sliten etter en knall herlig dag :)

Tata......

1 kommentar:

  1. takker for hyggelige kommentarer.skal forøvrig holde meg til rekrutt neste gang!
    Spennende hva du finner på fremover?

    SvarSlett